sobota 3. října 2015

Vinohradský pšeničný kváskový chléb

Tento chléb jsem pekla hned ze začátku mého kváskového šílení, a byl to můj první (překynutý) placák. Holkám to bylo fuk, na kostky nakrájený chléb (pro domácí havěť) mi chodily užírat do doby, než jsem jim to zatrhla (a schovala plech do trouby). Nějak mě ten neúspěch dostal a kroužila jsem okolo receptu dlouhých 6 měsíců a kousek, než jsem se odhodlala na reparát. Ufff, naštěstí jsem prošla, a troufám si říct, že s vyznamenáním :-).

Střídka se opravdu povedla

Původní recept od Juliany je na dva bochníky (nebo jeden mega), takže jsem tentokráte vynásobila koeficientem 0,6 - co kdybych pohořela znovu. Příště dávku zvýším. Fakt je dobrý - hlavně ke snídani s máslem a domácí marmeládou, ale i vajíčková pomazánka není marná :-).

Bochník po vytažení z trouby

Recept na bochník o váze cca 850 g

* 1 lžíce kvasu
* 90 g hladké pšeničné mouky
* 115 g vody

po 12 hodinách přidat:
* 245 g vody
* 420 g hladké pšeničné mouky
* 54 g celozrnné žitné mouky
* 11 g soli

Postup najdete u originálního receptu.

Je to lepší než film :-)

Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat