pátek 19. července 2013

Pečené (baby) kuřátko se zeleninou

Tak jsem při poslední návštěvě Globusu zase jednou lustrovala regály s chlazenou drůbeží a bio masem a zrak mi padl na baby a mini kuřátka z francouzské provenience. A protože jsem měla následující den narozeniny, rozhodla jsem se pro trochu toho rozmazlení se :) a přihodila je do nákupního vozíku - jedno baby a jedno mini (krom jiného abych zjistila, jak se - kromě barvy - liší). Vygooglila jsem si recept, který jsem si lehce poupravila podle dostupných surovin a mých zvyklostí a šlo se na věc...

Oproti receptu v odkazu (viz níže) jsem použila místo jarní cibulky pórek (a asi u něj i zůstanu), sušenou petržel a lehce vše podlila... a neodvažovala jsem si množství másla, dala jsem od oka :-). Zeleniny dám příště určitě víc. Pekla jsem ale déle než je uvedeno v receptu, celkem asi hodinku při cca 210°C (asi 40 minut přiklopené a pak po 10 minutách z každé strany pro zlatavou kůrku).


Jako dlouho se mi nestalo (jestli kdy vůbec), že bych stála s vidličkou u sporáku a ládovala se přímo z pekáčku. Pečená zelenina a hlavně vypečená šťáva nemají v kombinaci s kuřátkem chybu!!! Podávala jsem s poctivých chlebem, asi by to šlo i s vařeným bramborem nebo rýží, ale asi zůstanu u verze s chlebem. Prostě zase jednou jsem natrefila na povedený recept, který rozhodně zařazuji do mé virtuální kuchařky a ráda se o něj podělím.

P.S.: Nijak dramatický rozdíl jsem v chuti mini a baby kuřátka neshledala, ale možná příště sáhnu spíše po žlutější verzi baby kuřátka. A jinak určitě použiju recept i pro klasickou velikost kuřete, protože to bylo vážně MOC dobrý :-).

P.S.S.: Omlouvám se za foto, nebyl čas udělat lepší, vonělo to a lákalo, takže je to spíš dokumentační než hezké na pohled...

Recept: z internetu

1 komentář:

  1. jaj, tak na tohle jsem nemela koukat ted vnoci.. se mi sbihaji sliny!

    OdpovědětVymazat