čtvrtek 19. března 2015

Kváskový nehnětený se slunečnicí

Tak první vlnu kváskového šílenství moji blízcí přežili, kvásek byl "zkrocen" a pojmenován, a na řadu přišlo další zkoušení. Tentokrát nehnětený chléb zadělávaný podmáslím a se slunečnicovými semínky. Nechtělo se mu, těsto v míse i bochánek v improvizované ošatce ne a ne pořádně vykynout, ale do trouby nakonec chléb šel. Pekla jsem ho ve varném skle bez zapaření, nakonec tedy pod pokličkou vyskočil, pořádně se zašklebil, a jedlý snad taky bude... No je to fuška a věda, to kváskové pečení, ale zatím mě to stále baví ;-).



Recept: našla jsem u jednoho příspěvku na fb skupině PečemPecen.cz

150 g žitné mouky
300 g pšeničné chlebové mouky hladké (v receptu bylo tmavá pšeničná hl. m.)
1 lžíce kvásku
160 g podmáslí (v receptu byl kefír)
160 g vody (dala jsem vlažnou)
10 g soli
5 g drceného kmínu
hrstička slunečnicových semínek

Postup:

- večer suroviny smíchat, zadělat těsto, nechat v míse při pokojové teplotě
- ráno popřekládat, vytvarovat bochník
- nechat 2-3 hodiny kynout v ošatce
- upéct

Pekla jsem na horní dolní ohřev 20 minut na 250°C v zakryté nádobě, po odkrytí jsem snížila teplotu na 200°C a pekla dalších 30 minut. Na posledních asi 8 minut jsem snížila teplotu o deset stupňů, protože mi kůrka tmavla nějak moc rychle ;-).

Chléb jsem po vychladnutí zvážila, měl cca 730 g.

Žádné komentáře:

Okomentovat