pondělí 25. května 2015

Pšenično-žitný s podmáslím

Peču často, peču rád :-)

Stále experimentuji, hledám ty ideální poměry a postupy. Tady je jeden celkem povedený bochník.


** cca 2 PL kvásku
** 150 g žitné chlebové mouky
** 160 g vlažné vody
- 10-12 hodin nechat rozkvasit (já nechala tentokrát necelých 10, záleží na síle kvásku)
- nezapomenout z rozkvasu odebrat cca 2 PL kvásku na další pečení a dát do lednice

- pak jsem přidala
** 300 g pšeničné chlebové hladké
** 150 g pšeničné celozrnné
** 150 g obyč hladké OO
** 150 g podmáslí
** 200 g vody (dle savosti mouky)

- smíchat a nechat 30 minut stát (přikrýt)
- poté přidat
** 12-14 g soli
** lžíci drceného kmínu
- hnětat v robotu 3+7 minut (I/II rychlost)

- nechat 2 hodiny zrát, v mezičase dvakrát po 40 minutách přeložit
- po dvou hodinách několikrát přeložit, vytvarovat bochník, lehce do pomazlit kukuřičným škrobem jako další prevenci proti přilepení a vložit do žitnou moukou vysypané ošatky
- nechat 2 hodiny kynout (já nechala v lednici asi 9 hodin)

- pečení - 10 minut na 250°C a 5 minut na 230°C se zapařením, pak vyvětrat troubu, vytáhnout spodní plech s vodou, pokropit chléb rozprašovačem, dopéct asi 35 minut na 190°C
- chléb musí na poklep zvonit
- vyndat na mřížku, postříkat vodou a nechat zchladnout




P.S.: Vypadá to, že si budu muset pořídit novou ošatku, protože množství je pro nás zatím tak akorát - chléb váží asi 1150 g. Ošatku jsem dostala na vyzkoušení po prvních pokusech a po přeměření jsem zjistila, že je na bochník o váze 1,5 kg, což zatím péct nehodlám ;-). Takže trochu menší ošatka by asi bodla.

Žádné komentáře:

Okomentovat