úterý 19. dubna 2016

Domácí pečivo se špaldou

Od doby, kdy jsem zjistila, že i doma se dá upéct výborné bílé pečivo, které směle konkuruje tomu kupovaného, nebo lépe řečeno ho strčí do kapsy jak chutí, tak složením, už nějaký ten měsíc uplynul. A to bych nebyla já, abych nezkoušela nějaké inovace. Díky skupině PečemPecen na FB jsem objevila v řetězci Lidl 3 druhy špaldové mouky za rozumnou cenu, takže bylo jen otázkou času, kdy tuto mouku zkusím přidat i do bílého pečiva.

Tady je poslední pokus - s hladkou a celozrnnou špaldou, a hned dvojitá dávka :-).

600 g hladké mouky
200 g špaldové hladké mouky
200 g špaldové celozrnné mouky
520 g vlažné vody
60 g sádla
4 čajové lžičky soli
40 g kvasnic
2 lžičky cukru
mák na posyp

Postup je zde. Tentokrát jsem rozdělila těsto na 16 ks, což se ukázalo jako lehce mimo, protože pečivo pak bylo kapku větší. Příště tedy rozhodně rozdělím na více kousků a budu péct na třikrát.

Poprvé jsem zkusila pletené housky a hlavně rohlíky (když nepočítám jeden nesmělý pokus), a byla jsem mile překvapena výsledkem. Klasické housky raženky jsou díky pomůcce z Tescomy hračka.





Zdroj: Stále vycházím z již osvědčeného receptu od Martina Kubíka "rohlíky dobré i druhý den".

Žádné komentáře:

Okomentovat