sobota 25. července 2015

Jogurtový koláč s ovocem

Nedávno jsem sem vkládala příspěvek o bublanině (ještě k němu musím vložit recept, ať ho nemusím pokaždé lovit na papíře). Je to pár dní, co jsme byli na návštěvě a hostitelka měla krom jiného upečený moc dobrý ovocný koláč. Na první pohled vypadal jako bublanina. Po ochutnání mi nezbylo než vyžádat si recepis, neb se stal okamžitě velikou konkurencí již zmíněné a mnou oblíbené bublaniny.


Recept byl hrnkový (mám k nim lehkou nedůvěru), takže jsem hned při prvním pokusu množství pro jistotu vážila. Po několika pokusech (ano, už jsem ho pekla asi 4x!) jsem si množství ještě lehce poupravila a zde je recept.

Suroviny:
* 350 g polohrubé mouky
* 150 g cukru krupice (asi by mohlo být i o fous méně)
* 1 prášek do pečiva (pokud byste chtěli koláč vyšší, lze dát i trochu sody, ale já ji tam cítím, tak tu výšku raději oželím)
* 1 vanilkový cukr (nešetřete a dejte opravdu vanilkový, ne tu parodii s názvem vanilinový)
* špetička soli (v původním receptu nebyla, ale já radši dávám)

* 1 velký bílý jogurt (500 g)  - např. Hollandia, Valašský jogurt (prostě poctivý jogurt bez škrobu)
* 150 g oleje
* 2 vejce

* ovoce (nejvíce se mi osvědčil mix - co budete zrovna mít) - hodí se rybíz, maliny, rebarbora, meruňky, třešně, švestky... a ovocem nešetřete, ať je v koláči cítit!

* máslo a hrubá mouka na vysypání pekáče (klasický velký)

případně na drobenku:
* máslo
* hrubá mouka
* cukr krupice

Postup:
* Rozpalte troubu na horní dolní na 180°C.
* Vymažte pekáč máslem a vysypte hrubou moukou.
* Smíchejte sypké suroviny v jedné míse a tekuté v druhé míse. Sypké suroviny vmíchejte do tekutých, dokud nejsou dokonale spojeny. Těsto vlijte do pekáče, rovnoměrně rozetřete stěrkou po celé ploše. Poklaďte ovocem a posypte drobenkou, je-li libo (nemusí být, před servírováním stačí lehce pocukrovat).
* Pečte cca 40-45 minut. (dle trouby)

P.S.: Díky, Jani!

Žádné komentáře:

Okomentovat